Direktlänk till inlägg 11 juni 2008

TID-TIME

Av Kickie - 11 juni 2008 14:34

Jag förstår inte vart tiden tar vägen. Maj försvann i ett huj och nu är vi snart i mitten av juni. Det måsta vara ett bevis på att man trivs med livet, för när man har tråkigt går ju tiden så himla sakta.


En av de roliga saker jag pysslat med är kommentarerna till rasstandarden. Ingrid och jag fick uppdraget av Wheatenklubbens styrelse att att se över och revidera den gamla, resultatet blev ett i stort sett helt nytt kompendium med många fina bilder på rastypiska hundar. Istället för att tala om alla fel så vände vi på steken och poängterar vad som är bra och rastypiskt. Alltså ett kompendium i possitiv anda. När vi precenterade iden till den på uppfödarmötet i september 2007 fick vi stor possitiv respons. Vi hade alla en öppen diskussion om vad vi tyckte var viktigt att ha med samt alla uppfödarna ombads att skicka in bra bilder.


Sedan dess har Ingrid och jag sammanställt allt materialet och det blev så småningom godkänt av styrelsen. Det skickades vidare till Terrierklubben som också godkände det och till sist har även SKK gett sitt godkännande.


Det kommer nu att tryckas upp och är i första hand ämnat till domarkonferensen i november 2008 där Wheaten Terriern är en av raserna på agendan, men den kommer att finnas tillgänglig för alla intresserade.

Den är också översatt till engelska. Kolla wheateklubbens hemsida : www.swtk.se

 Vi har petat mycket i ord och ords  mening och betydelse. Det har varit ett jätte-roligt och givande uppdrag. 


ENGLISH 

Time is rushing, can't belive how fast it goes. May went away before I could realize and now we are in the middle of June. Must mean I like the life, since when you are bored the time is slow like a snail.


One of those nice things I've done is the comments to the breed standard.

Ingrid and I were aske by the Wheaten Club commite to look through the old one and give it a new tuch. The result was an alsmost new compendium with lots of beautiful photos of typical Wheatens.  Instead of having a it as before, telling about all faults, we changed it in the opposite way, telling about all good points. A possive compendium. We introdused the idea at the breeders meeting in september 2007 and got a very possive respons from the breeders. We had all an open discussion and the breeders were asked to send in good photos.


Since then Ingrid and I have put all the material together and it was finally approved by the Wheaten Club commite. It was then sent to the Terrier Club for approval and finally the Kennel Club abroved it as well.


It will now be printed and is firstly made for the Judges conferance in November 2008, where the Wheaten Terrier is one of the breeds on the agenda, but it will be available for all interested and is translated in to English as well. Check the Wheaten Club website: www.swtk.se


It has been somtimes hard in translating a word and the meaning of words but it has been very nice and I have enjoyed it very much.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kickie - 19 maj 2009 13:43

Igår var jag på min första hjärtgympa o det gick jätte-bra. Man skall ju faktiskt röra på sig ordentligt efter en sån här grej så att hjärtat får arbeta. Det gjorde jag genom att cykla 1,5 mil på 20 minuter! Det ni.. Nu är det slut med de lata da...

Av Kickie - 15 maj 2009 10:06

The 20 April I took part of something really shaking. I got a heart attack. Thanks to a very professional caretaking by the ambulans people and the people at the intensive care, I survived. Since may years I have had problems with my back an...

Av Kickie - 11 maj 2009 15:53

In English go to my heart. Den 20 April var jag med om en riktigt omskakande händelse. Jag fick en akut hjärtinfarkt. Tack vare snabbt och proffessionellt omhändertagande fick mitt hjärta inga skador. Jag har sedan väldigt många år prob...

Av Kickie - 4 maj 2009 02:46

Klockan är kvart i tre på natten och jag kan inte sova för jag har världens tandvärk! Skall till tandläkaren i morgon eftermiddag men just nu känns det som en evighet tills dess. Det kommer att bli en lång, lång natt. Har tagit både panodil o dexofen...

Av Kickie - 4 januari 2009 22:58

Nu är det jätte-länge sedan jag skrev här. Dels har det varit fullt upp, men den stora anledningen till att jag inte skrivit är att jag inte kunnat logga in. Hade bytt lösenord och glömt det nya... ganska typiskt mig. Nu är jag med igen och skall för...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards